Top 7 sposobów na wzmocnienie odporności

Kategoria: Altrient Komentarz: 0 Trafienie: 6686
Czujesz zmęczenie, często dopada Cię przeziębienie? To może być sygnał, że Twój układ odpornościowy woła o pomoc.
Zadbaj o jego wzmocnienie, aby w czasie nadchodzącej pory grypowej zapewnić swojemu organizmowi skuteczną osłonę.



 „Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie, jako smakujesz, aż się zepsujesz”
                                                                                 Jan Kochanowski


Już nasi przodkowie dostrzegali wagę poprawnie funkcjonującego układu immunologicznego. Nie sposób nie zauważyć, że dobre zdrowie, to szczęśliwe życie zarówno dla nas jak i naszych bliskich.


Większość populacji w tym ponad 90% dorosłych i prawie 100% dzieci jest narażonych na infekcje przynajmniej raz w roku.


Z badań wynika, że swoją odporność zaczynamy świadomie wspierać dopiero wtedy, gdy pojawiają się pierwsze objawy choroby lub gdy cierpimy na nawracające infekcje.


Najbardziej zapobiegliwe są Mamy, które walczą aby wzmocnić odporność swoich dzieci jeszcze przed rozpoczęciem sezonu grypowego.
Jedna na 10 tys. osób jest obciążona tzw. pierwotnymi niedoborami odporności. Te osoby częściej niż inne zmagają się z zakażeniem dróg oddechowych, przewodu pokarmowego i skóry. Za zwiększoną skłonnością do infekcji może stać niedobór witamin np. D, C, witamin z grupy B oraz żelaza, wapnia, selenu, cynku czy magnezu.
Odpornością określamy niepodatność organizmu na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych, takich jak brak wody, brak pokarmu, witamin, obecność toksyn, pasożytów i mikroorganizmów chorobotwórczych. Jest to zdolność do czynnej i biernej ochrony organizmu przed patogenami.

Na stan naszego zdrowia każdego dnia wpływa szereg czynników:


• Miejsce naszej pracy i nauki, środowisko naszego życia odpowiada prawie za 20%
   naszej kondycji zdrowotnej.
• Kolejne 10% to dostęp do medycyny i systemu ochrony zdrowia.
• Nasza biologia i genetyka odpowiadają w 20% za naszą zdrowotność.
• Natomiast styl życia, nasze nawyki, prawidłowa dieta, aktywność fizyczna,
   unikanie używek stanowią aż 50% naszej witalności.


Organizm ludzki to doskonale połączone naczynie, wszystkie układy oddziałują na siebie i wspierają się wzajemnie. Dlatego to, co wkładamy do tego naczynia, jak o nie dbamy zawsze będzie miało wpływ na układ, którego zadaniem jest ochrona organizmu przed wszystkim co napływa z zewnątrz i stanowi zagrożenie - układ immunologiczny zwany odpornościowym.

Nadużywanie antybiotyków

Statystyki mówią, że co szósty Polak przynajmniej raz w roku stosuje antybiotyk na własną rękę. Leczenie antybiotykami powinno być stosowane wyłącznie po konsultacji z lekarzem i tylko na choroby, które tego wymagają. Stosowane prewencyjnie, niedopasowane, obniżają naturalną
odporność na wiele miesięcy a ponadto zaburzają naturalną florę bakteryjną, która jest ekranem chroniącym przed bakteriami. Organizm uodparnia się na ich działanie i w przypadku groźnych schorzeń nie wykazuje reakcji na lek. Zgodnie z wytycznymi WHO na świecie tworzone są rządowe programy, które mają ułatwić opracowanie systemu kontrolowanego stosowania leków. W Polsce od 2004 r. działa Narodowy Program Ochrony Antybiotyków.


POZNAJ TOP 7 SPOSOBÓW NA WSPARCIE SWOJEJ ODPORNOŚCI


1. Dieta

Ogromny wpływ na odporność ma właściwa dieta ukierunkowana na produkty roślinne, a zwłaszcza kiszonki i inne przetwory fermentowane, kwaśne owoce i świeże warzywa. Chodzi o to, aby naszym organizmom dostarczyć substancje budulcowe, energetyczne, witaminy i mikroelementy, probiotyki (np.jogurty) i prebiotyki (np.cykoria, szparagi), wzmacniające florę bakteryjną jelit i stymulujące naszą odporność. Spożywamy jedzenie po to by dostarczyć właściwej ilości kalorii w odpowiedniej proporcji z węglowodanów, tłuszczów, białka, witamin oraz mikroelementów.


Pamiętaj !


1. codziennie jedz śniadanie (zastrzyk energii od samego świtu),
2. regularnie spożywaj posiłki,
3. między posiłkami pij tylko wodę,
4. jedz kilka porcji warzyw i owoców (najlepiej z upraw ekologicznych),
5. unikaj wysoko-przetworzonych produktów (fast-foody, słodycze, tłuszcze trans),
6. co najmniej jeden posiłek spożywaj w gronie rodziny bądź przyjaciół!

Dbałość o sprawnie funkcjonujące jelita i cały układ trawienny ma niebagatelne znaczenie w sprawnym działaniu barier obronnych organizmu. Nasze jelita można uznać za centrum naszej odporności.


2. Aktywność fizyczna

Obniżona reaktywność układu odpornościowego podwyższa ryzyko zachorowań jak i komplikacji przy wielu infekcjach. Może to mieć miejsce szczególne w sezonach zwiększonej podatności na infekcje górnych dróg oddechowych, kiedy organizm jest szczególnie narażony na działanie chorobotwórczych drobnoustrojów. Prewencja w tym zakresie polega na czynnej aktywizacji organizmu do wysiłku i poprawieniu ogólnego stanu układu immunologicznego.


Codzienna aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Nawet 15 minut regularnego ruchu może zdziałać cuda.


Systematyczna aktywność fizyczna:


1. poprawia odporność i witalność,
2. poprawia ukrwienie,
3. dotlenienia tkanki,
4. wpływa zbawiennie na koncentrację i stany depresyjne,
5. ułatwia spalanie kalorii,
6. wzmacnia mięśnie,
7. poprawia wygląd naszej sylwetki i skóry.



3. Sen i wypoczynek

Zdrowy sen to kolejny ważny element budowania odporności. Zmęczony organizm stopniowo traci
wigor, spowalnia i słabnie.
Potrzebujemy średnio około 8- 9 godzin snu, aby nasze organizmy funkcjonowały prawidłowo w
walce o zahartowanie. Brak snu w odpowiednich proporcjach może prowadzić do niekorzystnych
konsekwencji zdrowotnych takich jak :


1. spadek koncentracji,
2. zmniejszenie wydajności fizycznej i psychicznej,
3. podniesienie ciśnienia tętniczego,
4. większe narażenie na choroby tj. cukrzyca czy otyłość,
5. widoczny spadek bariery odpornościowej organizmu,
6. ryzyko depresji i innych zaburzeń psychicznych.


4. Pozytywne relacje z bliskimi

Układ nerwowy to ważny element w naszym organizmie, jego centrum stanowi mózg, a jego esencją są myśli, emocje i uczucia. Prowadzonych jest coraz więcej badań nad wpływem naszego nastroju na kondycję zdrowotną całego organizmu, czyli nad zjawiskiem psychosomatycznym.
Pielęgnowanie relacji z bliskimi wpływa pozytywnie na naszą psychikę. A jak wiadomo ma to ogromne przełożenie na zdrowie fizyczne poprzez zmniejszenie ryzyka chorób psychicznych takich jak depresja, obniżenie ciśnienia tętniczego, zwiększenie poziomu endorfin - hormonu szczęścia, finalnie prowadząc do zwiększenia wydolności organizmu.


5. Higiena osobista, kondycja skóry i używki

Codzienna higiena osobista jest tak samo ważna dla naszego zdrowia jak jedzenie czy regularna aktywność fizyczna.
Skóra jako największy narząd organizmu człowieka odgrywa niebagatelną rolę w odporności.
Stanowi silną fizyczną barierę przed potencjalnie szkodliwymi czynnikami środowiskowymi, które powodują ciągły atak przeróżnych drobnoustrojów.

Higiena to przede wszystkim: regularne mycie całego ciała, szczotkowanie zębów – min. 2 razy dziennie, regularne mycie rąk – przed i po jedzeniu, oraz po skorzystaniu z toalety, używaniu chusteczek jednorazowych, izolowaniu od otoczenia gdy jesteśmy chorzy, ograniczaniu używek tj. alkoholu czy papierosów.

Używki podnoszą ciśnienie tętnicze, uszkadzają układ nerwowy, mogą powodować marskość wątroby, zwiększają ryzyko udaru mózgu, mogą prowadzić do impotencji. Warto też podkreślić, że odporności nie sprzyja nawet bierne palenie papierosów (!).

Skóra działa również jako bariera immunologiczna poprzez ciągłe pobieranie próbek bakterii, które kolonizują skórę. Wyspecjalizowane receptory w komórkach skóry rozpoznają patogenicznych intruzów i inicjują odpowiedź immunologiczną, która wyzwala uwalnianie środków
przeciwdrobnoustrojowych.
Utrzymanie optymalnej funkcji skóry wymaga stałej produkcji kolagenu, białka, które tworzy tkankę łączną organizmu. Kolagen nie tylko scala skórę, ale także wspiera dobrą kondycję naczyń krwionośnych, które dostarczają skórze składników odżywczych i tlenu, pomagając w utrzymaniu jej funkcji ochronnych.

Witamina C jest ważnym czynnikiem wpływającym na syntezę kolagenu, który jest uzależniony od regularnych i odpowiednich jej zapasów. Jeśli występuje niedobór witaminy C, produkcja kolagenu zostaje przerwana, co może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie skóry i funkcję bariery ochronnej. Bez tej jakże istotnej osłony skóry stan zdrowia drastycznie się pogarsza.


6. Przeciwutleniacze

Właściwości przeciwutleniaczy w walce z infekcjami i podnoszeniu odporności są nieocenione. Do najważniejszych należą witamina C, witamina E, witamina A, Glutation (naczelny przeciwutleniacz), L-Karnityna, Koenzym Q10, Kwas Alfa-liponowy.


Najpopularniejszym z wszystkich powyższych jest z pewnością witamina C, i to po nią sięgają wszyscy Ci, którzy zetkną się z infekcją.
Dla funkcjonowania zdrowego organizmu zwykle małe porcje witaminy C są akceptowalne (60 mg kobiety, 90 mg mężczyźni). Jednak coraz więcej statystyk głosi, że wysokie ilości mają zbawienny wpływ na organizm. Profilaktycznie w celu wzmocnienia odporności zaleca się do 1000 -2000 mg witaminy C dziennie. W stanach przeziębieniowych, ta ilość przy jednoczesnej niskiej przyswajalności zwykłych postaci witamin nie jest wystarczająca.


Niezdolność ludzi do produkcji witaminy C jest kluczowym powodem, dla którego cierpimy na wiele chorób. Ludzie o najwyższym poziomie witaminy C we krwi mają niższe ryzyko śmiertelności.


7. Zdrowa wątroba

Wątroba to potężny organ pełniący wiele kluczowych funkcji w naszym organizmie. Do najważniejszych z nich należą funkcje immunologiczne – jedną z niezwykle ważnych czynności jest ochrona komórek przed drobnoustrojami chorobotwórczymi, a także neutralizacja toksyn. Dbałość o jej kondycję ma duże znaczenie dla funkcjonowania układu odpornościowego.



Sezon grypowy

Faktem, z którego bezsprzecznie trzeba zdawać sobie sprawę jest to, że silny układ immunologiczny to absolutna podstawa zdrowego i długiego życia. Bez niego nasz organizm przegra każdą walkę, jaką przyjdzie mu stoczyć z atakującymi z zewnątrz wirusami, bakteriami i patogenami.


Układ ten ma "pełne ręce roboty" przez cały rok i właściwy termin, w którym powinno się o niego zadbać, aby uniknąć ryzyka złapania infekcji, praktycznie nie istnieje. Praca nad jego siłą powinna trwać przez cały rok i życie. Nie łudź się, że odporność, którą rujnowałeś i zaniedbywałeś przez lata, w jakiś magiczny sposób odbuduje się w miesiąc.


Jeśli jednak Twój układ odpornościowy został poważnie osłabiony, na przykład przez terapie antybiotykowe, chemioterapię, radioterapię, zaburzenia metaboliczne czy niedożywienie do wszystkich wymienionych powyżej punktów należy dodać przemyślany i odpowiednio skomponowany plan suplementacyjny.


Jakość suplementów ma ogromne znaczenie, ponieważ jak każdy produkt przetworzony mogą zawierać sporo substancji osłabiających wątrobę czyli jeden z ważniejszych organów układu odpornościowego. Wysokiej jakości suplement, wykonany w oparciu o najwyższej jakości składniki nie tylko wesprze Twoje starania w odbudowie odporności, ale nie będzie ich utrudniał.


Liposomalne suplementy diety, jeśli są wykonane według najwyższych standardów technologicznych i jakościowych mogą wspaniale przysłużyć się Twoim działaniom na rzecz sprawnie funkcjonującego układy immunologicznego.


Poznaj standardy produkcji suplementów LivOnLabs™

Liposomalna witamina C i Glutation światowego eksperta i lidera w enkapsulacji liposomalnej LivOn Labs™, to bezpieczny i pewny sposób na wsparcie diety w walce o silny układ odpornościowy. Formuła Altrient nie tylko oferuje najwyższą na rynku biodostępność swoich produktów, ale ponadto za sprawą dużej porcji fosfatydylocholiny w każdej saszetce doskonale odżywia wątrobę - naczelny organ detoksykacyjny organizmu.


Dowiedz się jak działa Glutation


KIEDY NAJBARDZIEJ PRZYDA SIĘ WSPARCIE ZE STRONY ALTRIENT?

• większość dnia spędzasz w pracy
• prowadzisz stresujący tryb życia
• żyjesz w biegu
• uprawiasz sporty, szczególnie wyczynowe
• przebywasz w przeludnionych pomieszczeniach narażając swój organizm na kontakt z
zarazkami
• nie masz czasu i możliwości na pełnowartościową dietę
• często podróżujesz, w szczególności samolotem
• nadużywasz używek w tym alkoholu, papierosów
• masz problemy z metabolizowaniem witamin



Dlaczego suplementy Altrient®?

najwyższa jakość składników pochodzenia naturalnego bez GMO
łatwe do spożycia i szybko działające
łagodne dla żołądka nawet w dużych porcjach
opatentowana żelowa formuła dla ponadprzeciętnej wchłanialności
rekomendowane przez lekarzy i dietetyków
naukowo udowodnione ponadprzeciętne efekty działania
uwielbiane przez celebrytów i ekspertów urody
spełniające wymagające standardy bezpieczeństwa i jakości




SPOSÓB APLIKACJI Altrient®C:



WYBIERZ PRODUKT ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ:









Chcesz dowiedzieć się więcej jak stosować produkty Altrient®?  Zadzwoń: 881 031 788


Przypisy:

• Marzena Popielarska-Konieczna: Słownik szkolny: biologia. Kraków: Wydawnictwo Zielona
Sowa, 2003, s. 343. ISBN 83-7389-096-3.
• Biologia: słownik encyklopedyczny. Warszawa: Wydawnictwo Europa, 2001, s. 223.
ISBN 83-87977-73-X. odporność w encyklopedii PWN. PWN. [dostęp 2013-02-21]
http://www.doktorsiwik.pl/blog/witamina-c-na-strazy-odpornosci,p2103158131
• Levy, T. (2001) Optimal Nutrition for Optimal Health. New York, NY: McGraw-Hill Publishing
https://www.peakenergy.com/articles/nh20140311/Reversing-disease-with-the-‚multi-C’-
protocol/
• Abdel-Wahab O et al. Restoration of TET2 Function Blocks Aberrant Self-Renewal and
Leukaemia Progression. Cell, 2017.
• Akhilender Naidu K. Vitamin C in human health and disease is still a mystery? An overview.
Nutrition Journal 2003, 2:7.
• Cass H and English J.The Collagen Connection. Nutrition Review 2003.
• Harrison FE, May JM. Vitamin C Function in the Brain: Vital Role of the Ascorbate
Transporter (SVCT2). Free radical biology & medicine. 2009;46 (6): 719-730.
• Kuo SM (2013) The Multifaceted Biological Roles of Vitamin C. J Nutr Food Sci 3: 231