Płuca palacza - czyli jak wzmocnić płuca po rzuceniu palenia z witaminą C.

Kategoria: BLOG Altrient LivOn Labs Data: Komentarze: 0 Wyświetlenia: 218

W trudnym okresie pandemii, przepełnionym obawami zarażenia koronawirusem Terapeutka Żywieniowa Jackie Newson wyjaśnia, że skoncentrowanie się na zdrowiu płuc jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek.

Raporty medyczne wskazują, że Covid-19, najnowszy szczep koronawirusa, szczególnie mocno uderza w płuca, co powoduje dodatkowy poziom lęku u palaczy lub osób cierpiących na zdiagnozowane schorzenie układu oddechowego.
Jeśli palisz, naturalnym odruchem powinno być rzucenie palenia, zwłaszcza, że powszechnie wiadomo iż to właśnie płuca są najbardziej podatne na infekcję. Eksperci medyczni i naukowcy z całego świata zgadzają się, że rzucenie palenia powinno być priorytetem dla tych, którzy chcą zmniejszyć ryzyko związane z zachorowaniem na Covid-19.

Rezygnacja z uzależnienia od tytoniu przynosi wiele korzyści zdrowotnych, które sprawiają, że  włożony wysiłek jest tego wart. Możesz spodziewać się polepszenia smaku oraz poprawy węchu nawet w ciągu pierwszych 48 godzin. Istnieje również znaczna lista innych nieocenionych korzyści zdrowotnych, które mogą szybko stać się widoczne. Te zauważalne zmiany powinny dać pewność, że twoje płuca mają większą szansę na wyleczenie z infekcji:


-poziom tlenu we krwi powraca do normy,
-zostaje przywrócona prawidłowa funkcja płuc,
-spada ciśnienie krwi,    
-poprawia się krążenie,
-tętno się uspakaja,
-maleje ryzyko udaru,
-zakończenia nerwowe zaczynają się regenerować,
-zmniejsza się ryzyko zawału serca,
-ryzyko raka płuc, gardła, jamy ustnej i pęcherza zmniejsza się o połowę.



Przykrym faktem jest to, początkowo musisz przetrwać nieprzyjemne skutki odstawienia nikotyny, które zwykle trwają od 2 do 4 tygodni. Nie ma łatwego sposobu na obejście tego etapu, jednak dobrą wiadomością jest to, że na rynku dostępna jest niezliczona ilość narzędzi, które pomogą ci przejść tę drogę ku lepszemu zdrowiu. Twój terapeuta lub lekarz, z pewnością może zaoferować bardzo skuteczne leczenie i terapie, które pomogą ci przez to przejść.


Jak witamina C może pomóc?


Organizm człowieka, zazwyczaj świetnie sobie radzi w ochronie i samoleczeniu, ale w obliczu szczególnie trudnej infekcji może potrzebować pomocnej dłoni. Aby wesprzeć ten proces, możesz skorzystać z pomocy witaminy C, jednego z najskuteczniejszych naturalnych środków, który jest łatwy do pozyskania i całkowicie bezpieczny.

Witamina C jest prawdopodobnie jedną z najlepiej znanych i najczęściej używanych ze wszystkich witamin i nie jest przydatna tylko w tych chwilach, gdy czujesz, że nadchodzi przeziębienie. Ten składnik odżywczy spełnia wiele funkcji w organizmie, a jeśli chodzi o wspieranie zdrowia płuc po rzuceniu palenia, może okazać się nieoceniony.



W jaki sposób witamina C pomaga w funkcjonowaniu płuc?


Dym papierosowy przyczynia się do utraty funkcji płuc, częściowo z powodu oksydacyjnego obciążenia, które nakłada na płuca. Utrzymywanie płuc w jak najlepszym zdrowiu jest szczególnie ważne w kontekście koronawirusa, który może powodować u niewielkiej grupy osób poważne problemy z oddychaniem. Podczas gdy większość łatwo wraca do zdrowia po zarażeniu Covid-19, niektórzy mogą doświadczyć poważnego uszkodzenia płuc.

Ostatnie badania wykazały, że palenie ma niekorzystny wpływ na metabolizm witaminy C, a dalsze badania potwierdzają, że palacze mają tendencję do obniżenia poziomu witaminy C we krwi w porównaniu do osób niepalących. Co więcej, kilka badań wskazuje, że witamina C może mieć pozytywny wpływ na czynność płuc, co może wynikać z jej wkładu w ochronę komórek przed stresem oksydacyjnym.

Witamina C przyczynia się również do tworzenia naturalnego kolagenu w celu utrzymania prawidłowego funkcjonowania naczyń krwionośnych. Tkanki w płucach, wyłożone są wieloma drobnymi naczyniami krwionośnymi, które dostarczają tlen do czerwonych krwinek mogących ulec uszkodzeniu z powodu powikłań po Covid-19.

witamina c _ vitallabs


Czy witamina C może wspierać układ odpornościowy?

Dzienna porcja witaminy C, może wspomóc system obronny organizmu, aby mógł poradzić sobie z infekcją. Utrzymanie układu odpornościowego w doskonałej kondycji jest niezbędne w tych trudnych czasach, więc warto jest inwestować w niektóre wspomagające suplementy diety. Badania pokazują, że witamina C przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, więc nadszedł czas, aby zapewnić sobie jej odpowiednią ilość, poprzez dietę lub/i suplementację. Produkty bogate w witaminę C obejmują:


-paprykę
-wiśnie
-guawy
-truskawki
-brokuły
-brukselkę
-jarmuż
-kiwi
-pomarańcze
-bataty (słodkie ziemniaki)


Uzupełnianie poziomu witaminy C


Powinieneś być teraz dość zmotywowany, aby porzucić uzależnienie od nikotyny, ale nadal mogą istnieć pewne przeszkody do pokonania, zwłaszcza jeśli twoje nawyki żywieniowe nie należą do najlepszych.

Możliwe, że nie jesteś wielkim miłośnikiem owoców oraz warzyw, a zmotywowanie się do wprowadzenia co najmniej jednego z tych produktów dziennie do swojej diety przysparza ci sporo trudności (nie mówiąc już o 5-10 różnorodnych porcjach, które powinieneś wnieść do swojego jadłospisu, aby zmaksymalizować poziom witaminy C). Kolejną trudnością może okazać się regularne zdobywanie świeżych produktów w danym momencie. W takim przypadku suplementacja jest rozsądną opcją.

Ale zanim wybierzesz i zaopatrzysz się w ogromne pojemniki z witaminą C, zatrzymaj się na chwilę i zastanów, jaką formę witaminy C kupić. Standardowe doustne suplementy z witaminą C (kwas askorbinowy) są bardzo słabo wchłaniane z powodu ograniczeń trawiennych w jelitach. Skuteczność i wchłanianie to kluczowe elementy jakimi powinieneś się kierować podczas wyboru suplementu dlatego właśnie forma liposomalna jak Altrient C, to suplement jaki należy i warto wziąć pod uwagę.

Unikalny na rynku system dostarczania wykorzystany w produkcie Altrient C zapewnia znacznie lepsze wchłanianie witaminy C do krwiobiegu poprzez przenoszenie jej wewnątrz ochronnej mikro kapsułki. Jest ona zbudowana z fosfolipidów i szczelnie otaczając witaminę C pozostaje nienaruszona, gdy przechodzi przez żołądek, oferując bardziej wydajne wchłanianie, w przeciwieństwie do innych standardowych kapsułek i tabletek, na które mogą mieć negatywny wpływ soki żołądkowe.


Ważne zmiany stylu życia dla palaczy


Oprócz witaminy C jest kilka podstaw, o których należy wspomnieć na drodze do odnowy zdrowia płuc.

1. Nie lekceważ korzyści płynących z regularnych ćwiczeń - wspiera to zdrowie układu sercowo-naczyniowego, zwiększa pojemność płuc, wspomaga dopływ tlenu do mózgu i wspomaga hormony poprawiające samopoczucie, które pomagają w poczuciu szczęścia i wspierają motywację. Skorzystaj z wielu bezpłatnych filmów z ćwiczeniami dostępnych obecnie online i staraj się wykonywać je przez co najmniej 30 minut dziennie.

2. Utrzymuj zdrową i dobrze zbilansowaną dietę - oznacza to wybór pełnoziarnistych węglowodanów, dobrej jakości białek, zdrowych tłuszczy oraz szerokiej gamy bogatych w witaminy i składniki odżywcze owoców i warzyw. Zacznij ograniczać cukier, przetworzoną żywność i nie pij za dużo alkoholu.

3. Zredukuj poziom stresu i lęku, za pomocą łatwych ćwiczeń oddechowych - rzucenie palenia wraz ze wszystkimi innymi wyzwaniami, z którymi możesz się zmierzyć, mogą przyczynić się do zwiększenia stresu i lęku. Można zarządzać negatywnymi emocjami za pomocą łatwych ćwiczeń oddechowych. Regularne ćwiczenia techniką oddychania transformacyjnego, pomaga również zwiększyć pojemność płuc i przepływ tlenu.





Regenerująca moc pracy za pomocą Oddechu Transformacyjnego - Transformational Breath®


Nauka oddychania w sposób zmniejszający stres i niepokój jest przedmiotem dyscypliny zwanej Techniką Oddechu Transformacyjnego. Twórczynią tej techniki jest Dr Judith Kravitz. Poprosiliśmy brytyjską ekspertkę Elifę Clark o wyjaśnienie, jak ważna może być ta praca z oddechem w tych trudnych czasach. Oto jej odpowiedź...

„Oddech Transformacyjny (Transformational Breath®) pomaga odnieść się do niezbyt pomocnych przekonań i myśli, które leżą u podstaw niepokoju związanego z paleniem i Covid-19. Kiedy czujemy niepokój, wstrzymujemy oddech. Przekształcenie oddechu z płytkich wdechów lub oddechu w klatce piersiowej związanych ze stanem stresu i lęku w oddychanie głęboko z przeponą pomaga spowolnić serce, obniżyć poziom kortyzolu i adrenaliny oraz pomóc przywrócić układ nerwowy do stanu spokoju. ”



Oddech Transformacyjny wykorzystuje cztery tryby, aby zainicjować zmianę i uwolnić stres oraz lęk.

1. Ruch - pomaga rozładować napięcie, połączyć nas z naszą podświadomością z przepony i uwolnić stłumioną energię i uwolnić blokady

2. Dźwięk - pomaga rozładować napięcie wokół szczęk, wyrazić niewypowiedzianą prawdę, aby  osoby mogły poczuć się słyszane i słuchane.

3. Akupresura - pomaga rozładować napięcie w spiętych mięśniach i uwolnić przechowywane bolesne emocje.

4. Afirmacja - pomaga zbudować pewność siebie i pozytywność oraz uzyskać dostęp do swojej prawdziwej wewnętrznej istoty.


Oddech Transformacyjny jest zasadniczo świadomym połączonym oddychaniem, bez przerw podczas wdechu i wydechu, który pomaga uruchomić przywspółczulny układ nerwowy i uwolnić napięcie w ciele oraz wykorzystać pełną pojemność płuc, co ma wiele zalet.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tej techniki lub indywidualnej internetowej sesji oddychania transformacyjnego (dostępnej we wszystkich krajach Europy, pod warunkiem znajomości i umiejętności porozumiewania się w języku angielskim) Elif Clarke, odwiedź www.elifclarke.com. W Polsce technikę tę promuje Fundacja Life Change i więcej info znajdziesz tu: https://lifechange.org.pl/czym-jest-transformujacy-oddech/


Te proste zmiany w połączeniu z dzienną dawką witaminy C mają na celu wsparcie twojego wysiłku włożonego w rzucenie palenia oraz wsparcie funkcji płuc w celu zapewnienia długiego i zdrowego stylu życia wolnego od dymu.




Jacqueline Newson BSc (Hons) Nutritional Therapy/ Jacqueline Newson BSc (z wyróżnieniem) Terapia Żywieniowa


References
    Blokstra A et al. Lung Function Loss, Smoking, Vitamin C Intake, and Polymorphisms of the Glutamate-Cysteine Ligase Genes. Am J Respir Crit Care Med. 2008; 178: 13–19.
    Bridges RB et al. Lower levels of vitamin C and carotenes in plasma of cigarette smokers. Journal of the American College of Nutrition 1986; 5,3.
    Byrd JC et al. The Influence of Smoking on Vitamin C Status in Adults. AJPH.  1989; 79: 158-162.
    Centre for Disease Control and Prevention. Health Effects of Cigarette Smoking. https://www.cdc.gov/tobacco/data_statistics/fact_sheets/health_effects/effects_cig_smoking/. [Accessed 19.4.20]
    National Institute on Drug Abuse. Cigarettes and Other Tobacco Products. https://www.drugabuse.gov/publications/research-reports/tobacco-nicotine-e-cigarettes/introduction. [Accessed 19.4.20]
    Rahman I and MacNee W . Oxidant/antioxidant imbalance in smokers and chronic obstructive pulmonary disease. Thorax 1996 51: 348-35.
    Wu J, Sin DD. Improved patient outcome with smoking cessation: when is it too late?. Int J Chron Obstruct Pulmon Dis. 2011;6:259–267.

Dodaj komentarz